امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 http://miner.cloob24.com
0

رواج ارزهای دیجیتال و در صدر آنها بیت‌کوین در بازار ایران و در بین عموم مردم به طرز چشم‌گیری در سال‌های اخیر رشد کرده است. دیگر تقریبا کسی را پیدا نمی‌کنید که از این حوزه بی‌اطلاع بوده باشد و یا حتی نسبت به آن تحلیل شخصی و ذهنی خود را نداشته باشد. به همین دلیل است که میزان استخراج ارزهای دیجیتال به عنوان تنها مسیر تحصیل و به دست آوردن آن، بسیار توسعه یافت و با توجه به نرخ ارزان برق در کشور، این موضوع سودآوری بسیاری را برای مخاطبان به همراه داشت. تمامی این حرف ها و حدیث های هیجان آور، تا زمانی ادامه داشت که مصوبه مجلس در مورد ماینینگ و استخراج ارز، این زمینه درآمدی را دچار چالش‌های فراوانی کرد. دیگر کار به این راحتی نبود و موانع بسیاری بر سر این استخراج نهاده شد.

ایجاد فارم‌های مختلف توسط افراد و ارگان‌هایی که دسترسی به برق ارزان قیمت و فضای مناسب داشتند، راه را برای نوع دیگری از استخراج باز کرد و مدل کار عوض شد. دیگر مفهوم هتلینگ و نگهداری برای ماینرها به وجود آمد و عموم به صورت کاملا تعریف شده و پیش‌بینی شده به سمت آنها کشیده شدند. در این نوشتار به تفصیل در مورد مبحث هتلینگ ماینر در کشور سخن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

هتلینگ ماینر

هتلینگ ماینر یک عبارت کاملا نو و غریبه به گوش شما خواهد بود. یک مفهوم متضاد برای یک کار نسبتا قانونی در کشور که هیچ ساز و کار تعریف شده خاصی برای آن دیده نمی‌شود. در واقع این یک روش برای فراهم آوردن شرایطی است که آن را قانونی و موجه جلوه دهد.
خرید و نگهداری از ماینرها در چند سال اخیر و به صورت دقیق‌تر در سه سال اخیر رواج بسیاری یافته است. این یک روش درآمدی امن و کاملا پر سود برای همگان بود که البته در میان افراد مسلط در این حوزه زودتر پا گرفت و پول‌های درشتی نیز به جیب زدند. اما عمومیت این قضیه به زمانی بر می‌گردد که آنها این مفهوم را به طور مستقیم به جیب مردم وصل کردند و شیرینی این درآمد زیر دندان‌های آنها مزه کرد. با این روند، ماینرها هر روز نفوذ بیشتری در کسب و کارها و حتی خانه‌های مردم پیدا کردند و هاستینگ ماینر به معنای میزبانی از آن به صورت خصوصی در هر کوچه و خانه‌ای به چشم می‌خورد.

همان طور که اشاره شد وضع قوانین دست و پا گیر در این میان، سبب تغییر رویه‌ها و رویکردهای مردم شد. دیگر همه امکان استخراج کردن نداشتند و آنها از هزینه‌های برق مصرفی و یا احتمال زیان‌های مربوط به قوانین نامشخص، ترجیح به فروش و یا هتلینگ انها گرفتند. آنچه در بطن این عبارت نهفته است دقیقا برای ماینرها رخ می‌دهد. محلی را برای نگهداری از ماینرها در نظر گرفته‌اند که این موقعیت مکانی، در کنار فضای مناسب برای استخراج ارز دیجیتال، برق ارزان و به صرفه برای انجام این کار را در اختیار دارد و در ازای هر یک از این دستگاه‌ها، هزینه‌ای بابت هتلینگ مطابق با تعرفه‌های رایج آن دریافت می‌کند.

این بخش از موضوع اهمیت نگهداری و حفظ ماینر را بیش از پیش برای شما روشن خواهد کرد. در واقع دیگر تنها چالش خرید برای شما مطرح نیست و باید در مورد روش های نگهداری آن حتی قبل از خرید فکر کرده باشید. مهم ترین چالش نگهداری هم مربوط به توان مصرفی برق آن است که باید توسط شما تامین شود. اینکه برق ارزان تا همین چند وقت پیش در دسترس عموم برای انواع کارکردها از جمله ماینینگ بود و الان نمی توان آن را به همین راحتی مورد استفاده قرار داد. بسیاری از افراد با ارائه مدارک مربوط به سایر حوزه ها مانند کشاورزی و صنعت، از مزایای برق ارزان آن برای ماین ارز دیجیتال بهره می گرفتند و این موضوع به سودآوری بسیاری منجر می شد. همین قوانین مجددا در این زمینه نیز تقریبا هیچ راه فراری برای استخراج کنندگان باقی نگذاشته است و آنها به اجبار به سمت روش های دیگر مهاجرت کرده اند. روش های جایگزین کاملا قانونی بوده و این امکان را برای دارندگان ماینر فراهم می کند که علی رغم سود کمتر نسبت به قبل، با خیالی راحت به سودی مداوم فکر کنند. هر چند در مورد چالش های این مسیر نیز برخی از موارد را در ادامه مورد اشاره قرار خواهیم داد.

شرایط هتلینگ ماینر

قرار گرفتن در شرایط قانونی خاص تعریف شده از سوی دولت ها و سازمان های ناظر بر مصرف انرژی، قاعده اجاره فارم های ماینینگ را بیش از پیش در میان سرمایه‌گذاران آن توسعه داده است. در واقع دیگر هیچ راه دیگری برای ماینینگ شخصی باقی نمانده مگر اینکه به سمت برخی از دستگاه‌های ماینر قدرتمند با توان مصرفی پایین رفت که در مقابل هزینه‌های خرید و نگهداری آن می‌توان گفت برای همه امکان‌پذیر نیست.

در مورد شرایط هتلینگ ماینر، باید به چند مورد حساس در این باره اشاره کنیم:

در مورد محل نگهداری ماینرها و شرایط عمومی قرارگیری دستگاه‌ها در یک جغرافیای خاص کاملا آگاه باشید. این شرایط بدون شک باید ایده‌آل آن دستگاه‌ها باشد تا زیان و تخریبی در جهت کارکرد آنها به وجود نیاید. به همین دلیل است که معمولا توصیه‌های صورت گرفته در مورد مشاهده شرایط محل ماینینگ و فارم موردنظر باید به صورت حضوری صورت بگیرد تا کاملا نسبت به آن اطمینان حاصل کنید.

هزینه های صورت گرفته در راه اندازی و احداث فارم‌های ماینینگ به گونه‌ای است که کاملا نیازمند به کارگیری سرمایه‌های بزرگ برای یک فضای متناسب است. بنابراین باید دقت کرد که به نسبت ساخت و احداث این فضا، معمولا اجاره آن نیز بیشتر می‌شود. در واقع هر چه امکانات و قابلیت‌های این مکان برای ماینینگ بهتر باشد، از میزان هزینه بیشتری برخوردار خواهد بود.

هتلینگ ماینرها یا همان اجاره فارم‌های ماینینگ، نیازمند تقاضای دارنده این دستگاه ها برای یک فضای مناسب استخراج و در طرف مقابل هویتی دارنده این امکانات و مجوزهای لازم برای ارائه این قابلیت ها می باشد. این دقیقا مفاد یک قرارداد تجاری و کسب و کار است و باید در مورد نگارش و صحت سنجی آن کاملا دقیق بود. باید در این راستا از متخصصین و صاحبان تجربه استفاده کرد.

سپردن سرمایه به دست افرادی که قرار است آن را در یک مسیر درآمدزا مورد استفاده قرار دهند، ریسک‌های بالایی به همراه خواهد داشت. در واقع نمی‌توان به همین راحتی به آگهی‌های مختلف در جهت ارائه خدمات این حوزه اعتماد کرد و باید نسبت به تایید اعتبار آن اقدام کنید. برای این موضوع می توانید از شرکت های معتبر فعال در این حوزه استفاده کنید. شرکت کیمیا دیجیتال با سوابق روشن در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال به ارائه این خدمات به دارندگان ماینرهای مختلف می پردازند که به راحتی می توانید از مشاوره‌های آنها جهت نگهداری دستگاه‌های ماینر و هتلینگ آنها استفاده کنید و هیچ دغدغه‌ای از بابت سرمایه و دستگاه‌های خود نداشته باشید. قطعا این یکی از ایمن‌ترین راه‌های موجود است.

قرارداد هتلینگ ماینر

لزوم انعقاد قرارداد در فرآیندهای کسب و کار اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. باید دقت کرد که به دو علت بسیار مهم نمی توان صراحت خاصی در عدم اجرای این موضوع داشت.

دلیل اول مربوط به حوزه کاری ارزهای دیجیتال می‌باشد که همانطور که می‌دانید کاملا یک زمینه کسب و کار نو به همراه چالش‌های نقص در قوانین و مقررات و حتی عدم آگاهی فعالین در این حوزه می‌باشد. بنابراین باید این جهل نسبت به موضوع را با تعیین برخی از احتمالات شایع در مورد اختلاف نظرها از بین برد.

دلیل دوم نیز مربوط به سیل عظیمی از افرادی است که در یک مدت کوتاه وارد این بازار سرمایه شده اند.

جذابیت‌های بی نظیر این بازار به قدری بوده است که تقریبا هر اهل فن و معامله‌گری وارد این حوزه شده است و در ابتدایی‌ترین گام‌های خود از خرید دستگاه‌های ماینر و استخراج رمز ارز آغاز کرده است. این بحران زمانی جدی می‌شود که گاه مشاهده می‌شود آنها هیچ اطلاعات فنی در مورد این دستگاه ها وشرایط نگهداری ندارند و تنها به جنبه سوددهی آنها نگاه می کنند. بنابراین باید دقت کرد که وجود چنین چالش‌های بزرگی در یک بازار سرمایه کافی است که برای هر داد و ستدی نیاز به انعقاد یک قرارداد محکم با قابلیت های پیگیری بالا باشد.

تمامی قواعد و قوانین جاری در قراردادهای اجاره فارم ماینینگ، تحت شرایط قراردادهای اجاره عادی است اما بندهای پیوست به آن اهمیت موضوع را دو چندان می کند. در واقع طبق این نوشته، موجر و یا همان دارنده فارم متعهد می شود در مقابل دریافت هزینه ای به صورت ماهانه یا سالانه، محل مشخصی را با یک شرایط معین در اختیار دارنده ماینر قرار دهد تا اینکه مشغول به استخراج شده و درآمدی را بدست آورد.

این قرارداد می‌تواند به صورت دو حالت زیر باشد:

قرارداد اجاره فارم ماینینگ به همراه امکانات

در این حالت، مالک موقعیت تجاری و یا همان فارم، تمامی پیش نیازهای لازم برای استخراج را از قبل تهیه و تدارک دیده است. تجهیزات از قبیل محل احداث ساختمان، ابزارهای راه اندازی، برق مورد نیاز و غیره می باشد که تمامی آنها همراه با محل روی قرارداد قید می‌شوند و در اختیار مستاجر قرار می‌گیرد.

قرارداد اجاره مکان برای راه‌اندازی یک فارم اختصاصی

در این حالت هیچ تجهیزات و ابزارهای مشخصی برای محل در نظر گرفته نشده است. در واقع فرد موجر تنها محل را در اختیار مستاجر قرار می‌دهد تا با استفاده از تجهیزات و امکانات خود آن را راه‌اندازی کرده و بهره‌برداری کند. تمامی تغییرات و تحولات لازم برای ایجاد یک فارم در محل باید به توافق دو طرف رسیده باشد و همچنین این محدوده اختیارات باید به صورت کاملا تعریف شده در متن قرارداد قید شود. در واقع باید مشخص کرد که مستاجر تا چه زمانی و به چه اندازه می‌تواند در ملک تصرف داشته باشد و ویژگی‌های آن را دچار تغییر کند. به دلیل حساسیت‌های قانونی در این مورد، معمولا از ضمانت نامه‌های رایج در کشور نیز برای محکم کردن بندها استفاده می‌کنند.

انعقاد قراردادهای تجاری و درآمدی در تمامی حوزه‌ها حساسیت‌های خاص خود را دارد و این موضوع در زمینه فارم‌ها استخراج بیش از پیش مورد توجه است. این زمینه درآمدی به دلیل نقض‌های قانونی و ابهامات موجود باید دقیق‌تر حلاجی شوند و ابعاد آن کاملا در یک متن شفاف آورده شود.

در مورد اول باید کاملا از میزان متناسب بودن امکانات محل با دستگاه‌های خود اطمینان حاصل کنید و بدانید که در کمال صحت و سلامت آنها را به فارم قانونی تحویل داده و تحویل خواهید گرفت. سعی کنید کوچکترین جزئیات مانند نوع اینترنت مورد استفاده در این محل را نیز در قرارداد خود قید کنید.

مورد دوم اهمیت نظارت همیشگی و دایمی موجر بر عملکرد فارم و عدم تهدیدات امنیتی و محیطی نسبت به آن باشد. در واقع موجر مسئول تمامی اتفاقات بعدی در مورد دستگاه‌ها خواهد بود و باید در مورد عملکرد آنها پاسخگو باشد. کوچکترین غفلت در این مورد می‌تواند سبب زیان‌های مالی بسیاری شود. از جمله در مورد دمای محیط باید بسیار حساس باشد و همواره آن را کنترل کند.

مورد سوم درباره تاکید مستاجر به موجر در مورد حفظ اطلاعات مالی و تجاری خود است. موجر باید طبق این بند از قرارداد از افشای اطلاعاتی در مورد دستگاه های شخص جلوگیری به عمل آورد و بهتر است از این بند در قراردادهای خود حتما بهره ببرید.

مورد چهارم نیز مربوط به مدت قرارداد و قید شدن ضمنی و قانونی آن در متن قرارداد است. هم چنین باید در مورد شهادت دو نفر نسبت به آن نیز دقت لازم را داشته باشید تا قابلیت پیگیری های بعدی را نیز داشته باشد.

تعرفه هتلینگ ماینر

آنچه در عمل برای تعرفه‌ها و قیمت‌های هاستینگ دستگاه‌های استخراج رخ داده است، چیزی فراتر از تصورات ما می‌باشد. این تعرفه‌ها به دلیل محدودیت‌های به وجود آمده و قیمت‌های سرسام آور برای برق مورد استفاده در این حوزه، بسیار بالاتر رفته است و باید گفت یافتن یک فارم امن با نظارت‌های شبانه‌روزی و فضای ایده آل کار چندان آسانی نخواهد بود. برای آگاهی از این تعرفه ها باید به شرکت‌ها و سرویس دهنده‌های کار بلد مانند کیمیا دیجیتال مراجعه کنید. این خدمات به صورت کاملا اختصاصی با تمامی ویژگی‌های مدنظر شما می‌تواند رضایت خاطر را برای دارندگان ماینرها فراهم کند. موضوعی که همواره چالشی بزرگ برای آنها بوده است. در مورد تعرفه‌ها نیز باید به صراحت گفت که قیمت‌ها در حال تغییر هستند و برای اطلاع دقیق از آنها بهتر از نسبت به تماس‌های تلفنی یا در فضای مجازی افدام کنید تا بیشتر در مورد آنها اطلاعات کسب نمایید.

هاستینگ، هتلینگ و نگهداری از ماینرها در فضای امروزی ارزهای دیجیتال در کشور موضوع حساسی است. این دستگاه‌ها آنقدر ارزشمند شده‌اند که دیگر مانند قبل به راحتی خریداری نمی‌شوند و ارزش دارایی تولید شده توسط آنها نیز همین موضوع را نشان می‌دهد. بنابراین برای سپردن سرمایه‌های ارزشمند خود به دست دیگران باید بسیار هوشمندانه و محتاط رفتار کنید. سهل انگاری نکنید و تلاش کنید با مطالعه جوانب قضیه، کاملا بر موضوع مسلط شده و سپس قدم بردارید تا دچار زیان‌های احتمالی در این حوزه نشوید.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه